DynaLease voor leasemaatschappijen

Transformeren naar klantgerichte mobiliteitsdienstverlening

In de leasemarkt is de strijd om de klant losgebarsten. Snel nieuwe producten kunnen lanceren, klant en berijder geavanceerde dienstverlening bieden en succesvol inspelen op nieuwe mobiliteitsoplossingen zijn belangrijke uitdagingen. Dat vraagt om minder complexiteit, kloppende calculaties, vlotte processen en klantgerichte toepassingen – eenvoudig configureerbaar en beheerbaar. Het is onze uitdaging leasemaatschappijen hierin te faciliteren en te ondersteunen.

Tegenwoordig draait alles om de klant die via IT de juiste informatie en het juiste aanbod krijgt aangereikt. Afgestemd op persoonlijke behoeftes en voorkeuren. Waarbij de leasemaatschappij achter de knoppen zit en soepel business- en klantprocessen kan sturen, in overzichtelijke grafische dashboards.

Een oplossing voor de complete customer journey
In onze dienstverlening en onze DynaLease-oplossing, draait alles om de ‘customer journey’: de reis die de klant samen met de leasemaatschappij aflegt. Door de klant steeds (proactief) te voorzien van relevante informatie en het juiste aanbod, is het mogelijk hen langdurig aan boord te houden. Door nieuwe producten snel te vermarkten neemt de concurrentiekracht toe. DynaLease faciliteert dit in alle segmenten en markten: zakelijke en corporate lease, privélease, shortlease en elke denkbare variant hierop. De oplossing strekt zich uit over front-, mid- en backoffice.

360o klantbeeld
De frontoffice biedt een portaal met een 360o klantbeeld. Hierin houdt de leasemaatschappij zicht op de klant en zijn voorkeuren, keuze- en mobiliteitsopties flexibel in te geven. Alle informatie wordt verwerkt in de midoffice, waar tevens de calculaties plaatsvinden. De backoffice zorgt voor een punctuele opvolging van gemaakte afspraken, bijzondere regels en uitzonderingen.

Snelle time-to-market
Nieuwe producten en mobiliteitsmixen zijn eenvoudig configureerbaar in DynaLease. Elk nieuw aanbod kan direct worden ingegeven en vermarkt, met kloppende calculaties. Een snelle time-to-market is mede gegarandeerd doordat er meer dan 50 directe koppelingen zijn met o.a. RDW, ROBnet, CJIB en vrijwel alle dienstverleners op het gebied van onderhoud, pechhulp, tank- en parkeerdienstverlening. De administratie is verregaand geautomatiseerd, terwijl elke wijziging direct doorwerkt in het gehele systeem. Zo werken alle medewerkers en afdelingen altijd met informatie die up-to-date is.

Geoptimaliseerde klantbeleving
Business intelligence maakt het mogelijk nieuwe inzichten op te doen over klanten, markten en succesfactoren, bijvoorbeeld door informatie uit DynaLease te combineren met in- en externe databronnen en het geheel te analyseren. Deze inzichten stelt de leasemaatschappij in staat de klantbeleving nog verder te optimaliseren. Klanten proactief verrassen met de juiste, gepersonaliseerde informatie is eenvoudiger dan ooit. En doordat DynaLease informatie flexibel ontsluit binnen tal van (digitale) communicatiekanalen en apps, is dit zelfs mogelijk via het voorkeurskanaal van de klant.

Google-car
Zoals de ‘auto van de zaak’ steeds vaker wordt ingeruild voor het mobiliteitsbudget en privélease voor veel berijders een steeds aantrekkelijkere optie wordt, zullen nieuwe vormen van mobiliteit het speelveld van leasemaatschappijen ingrijpend veranderen. Hoe past de Google-car straks in uw portfolio? Met HGH en DynaLease speelt u tijdig in op deze veranderingen. Wij ondersteunen onze relaties te transformeren van leaseaanbieder naar complete mobiliteitsdienstverlener. Hiervoor zijn en blijven wij in gesprek met onze klanten, de branche en partners.

 

Wilt u meer informatie?

Voor meer informatie kunt u contact met onze sales afdeling opnemen.

Bel vrijblijvend: 020 640 34 13