DynaRent Service Management

DynaRent Service Management

De DynaRent Service Management wordt bij een groot aantal internationale organisaties toegepast, die in vele verschillende onderhoudsbranches actief zijn. De software is ontwikkeld om de operationele kosten te drukken door de bestaande processen te optimaliseren en de operationele winstgevendheid binnen uw organisatie te vergroten.

DynaRent Service Management ondersteunt de volledige life cycle van zowel eigen- als extern equipment. Met deze oplossing kunt u eenvoudig uw eigen equipment of het equipment van uw klant zowel in huis of op locatie onderhouden. Door het maken van preventieve en periodieke onderhoudsplannen voorkomt u stilstand van equipment. Met de standaard beschikbare grafische planborden kunt u eenvoudig, efficiënt en overzichtelijk meerdere taken plannen op verschillende resources of resourcegroepen.

Service management strategieën worden steeds belangrijker voor object gestuurde industrieën. Met de mogelijkheid om preventieve en periodieke onderhoudsplannen uit te voeren kunt u besparen op objecten, monteurs, transport en planning met als doel uw winst te vergroten.

Doordat DynaRent Service Management is ontwikkeld in Microsoft Dynamics AX en Dynamics 365 bent u verzekerd van naadloze integratie met overige modules van Dynamics. Gebruikers kunnen op iedere plek in de oplossing objecten monitoren en indien nodig een werkorder aanmaken. Daarnaast kunnen veel voorkomende reparaties, schadeherstel, voorinspectie en na inspectie worden uitgevoerd. Dit alles heeft als doel om uw gehele vloot in optimale staat te houden.

DynaRent Service Management ondersteunt:

  • Werkorder planning: Definieer en onderhoud taken, sub-taken, controlelijsten, volgorde van taken, uitvoering, documentatie en nazorg van alle onderhoud gerelateerde activiteiten;
  • Projecten: Eenvoudige specificatie, verwerking en facturering van materiaal- en uur verbruik;
  • Grafische planning: Uitgebreide grafische mogelijkheden die de planningsafdeling ondersteunen in het toewijzen van geoptimaliseerde taken aan de juiste service technici. Service management houdt automatisch rekening met de servicetaak eisen om de monteur met de juiste competenties en vaardigheden de taak te laten uitvoeren;
  • Service management: Creëer en beheer service overeenkomsten, service orders, service level overeenkomsten en prijsafspraken;
  • Mobility: Mobiele integraties staan toe dat object gedreven organisaties hun dagelijkse werkzaamheden mobiel beschikbaar hebben: uitvoeren van transport, picking, voorraadmutaties, materiaal consumptie, urenregistratie, verkoop en service management;
  • Business Intelligence: Op ieder gewenst moment inzicht in uw gehele vloot, onderhoudshistorie, kosten en opbrengsten, omzet en zowel de fysieke als financiële bezettingsgraden. Dit geeft u de mogelijkheid uw vloot geografisch aan te sturen daar waar de bezettingsgraad en winstgevendheid het hoogst is.

DynaRent Service Management is gebaseerd op de meest moderne ERP technologie, en is beschikbaar op zowel Microsoft Dynamics AX als Dynamics 365. De oplossing is met en voor organisaties ontwikkeld, die zich richten op Verhuur, Equipment en Service Management. De oplossing representeert de voordelen van de standaard Microsoft Dynamics AX functionaliteit in combinatie met meer dan 10 jaar ontwikkeling, implementatie van en ervaring met Verhuur, Equipment en Service Management specifieke processen.

De Service Management Software oplossing van HGH is gecertificeerd door Microsoft (CFMD) wat inhoudt, dat de oplossing zich bewezen heeft in organisaties binnen de verhuurbranche, volledig is getest, gedocumenteerd en voldoet aan de hoogste kwaliteitseisen van Microsoft.

Diverse facturatie technieken

Het factureren van onderhoud

Er kunnen allerlei redenen zijn waarom onderhoud gefactureerd kan worden aan een klant, zoals bij onderhoud aan een klantmachine of bij klant verwijtbare schades.

Vanuit de werkorder kan de factuur direct worden gemaakt waarbij DynaRent verschillende facturatie methodieken ondersteunt, zoals: op basis van geregistreerde transacties, een eenmalige vaste prijs of een prijs per periode.

 

Besparing door inzicht en planning

Materiaalverbruik

Het materiaalverbruik op onderhoud is naast de uren een belangrijke andere kostencomponent. Door beter inzicht en planning kan veel worden bespaard. Met uitgebreide materiaalregistratie zorgt u ervoor dat, voor het onderhoud aan een bepaald type object, de juiste materialen op het juiste moment aanwezig zijn.

 

Inzicht van de inzetbaarheid en beschikbaarheid door grafisch service planbord

Onderhoudsplanning

Om de onderhoudscapaciteit zo optimaal mogelijk in te zetten is een overzichtelijke planning zeer belangrijk. Het grafische service planbord in DynaRent biedt dit overzicht.

Het planbord geeft inzicht in de inzetbaarheid en de beschikbaarheid van resources, de status van de geplande onderhoudstaken en de nog ongeplande work load. Ook kan het planbord de planner waarschuwen voor allerlei bijzonderheden zoals artikelen die niet op voorraad zijn, inkooporders die nog niet zijn ontvangen, openstaande onderhoudstaken voor hetzelfde object. Hierdoor bent u in control.

Besparing op onderhoudskosten

Preventief Onderhoud

Door slim om te gaan met preventief onderhoud kunt u enorm besparen op onderhoudskosten.

De wet en regelgeving, die bijvoorbeeld de keuringsfrequentie van objecten voorschrijft, is eenvoudig te verwerken in DynaRent. De onderhoudsplannen in DynaRent zorgen ervoor dat uw vloot betrouwbaar kan worden ingezet. DynaRent ondersteund geavanceerde onderhoudsplannen waarbij u kunt bepalen of u bijvoorbeeld op basis van tijd of meterstanden preventief onderhoud wilt plegen.

Maximale bezettingsgraad van uw objecten

Uitgesteld onderhoud

Het zolang mogelijk kunnen inzetten van objecten zorgt voor een goed rendement. Dat u daardoor bepaalde kleine onderhoudsklusjes niet direct wilt uitvoeren, maar op een later moment ligt voor de hand. DynaRent biedt de mogelijkheid om uitgesteld onderhoud te registreren waardoor de bezettingsgraad van uw objecten wordt gemaximeerd.

Wilt u meer informatie?

Voor meer informatie kunt u contact met onze sales afdeling opnemen.

Bel vrijblijvend: 020 640 34 13