Intercompany transacties en inzicht in centraal opgeslagen voorraad.

Trend- en seizoensgebonden

Groothandelsbedrijven die producten leveren in de decoratiesfeer (geschenkartikelen, woondecoratie, e.d.) vervullen een aantal functies in de groothandel- of distributieketen. U levert vaak aan winkelketens die op hun beurt weer een detailhandelsfunctie vervullen. Elektronisch zaken doen met deze afnemers wordt door u als vanzelfsprekend beschouwd.  Het assortiment wisselt per seizoen en binnen een seizoen komen verschillende collecties voor. Binnen een collectie kunnen weer samengestelde artikelen voorkomen die in eigen huis of als uitbesteed werk aangestuurd moeten worden. Voor die bedrijven die ook filialen hebben is het inzicht in de centraal opgeslagen voorraad een must. Daarbij mogen intercompany transacties niet tot een administratieve last leiden.

Het inkopen van de trendgevoelige artikelen vindt bij veel van onze klanten plaats in het Verre Oosten. Verschillende inkooporders kunnen in verschillende containers zitten en bij vertraging heeft u direct inzicht om welke orders van uw klanten het gaat.
Om dit alles in goede banen te leiden vervult de ERP software een belangrijke functie.

Eén gestructureerd overzicht van alle informatie per shipment

Shipping

Bij bestellingen bij leveranciers aan de andere kant van de wereld neemt de complexiteit toe en het overzicht af. Hierbij valt te denken aan partijen zoals vervoerders, verladers en douane die naast de leverancier betrokken zijn bij het leverproces en waarmee veelvuldig wordt gecommuniceerd over de transportplanning en voortgang.

Met de Shipping module van HGH beschikt u over een Shipment als gegevensdrager waar u alle gerelateerde partijen, de planning van het transport, communicatie, documentatie en afspraken die betrekking hebben op de shipment kunt vastleggen en raadplegen. De module geeft u direct in één overzicht een gestructureerd overzicht van alle informatie per shipment.

Niet zelden komt het voor dat een Shipment vertraging oploopt, bijvoorbeeld bij tegenwind. Een schip uit het verre oosten kan dan zo maar een week vertraging oplopen. Om betrouwbare leverdata te kunnen afgeven bij een verkoop of uw bestaande klanten te informeren dat leveringen zijn vertraagd dienen wijzigingen te worden doorgevoerd op alle gekoppelde inkooporderregels. Zonder shipping module blijkt dit vaak een foutgevoelige en tijdrovende bezigheid te zijn.

 

Specifieke functionaliteiten voor Trend- en seizoensgebonden

Functionaliteiten

Met de HGH Groothandelsoplossing in Microsoft Dynamics AX kunt u deze uitdagingen in resultaat omzetten!

Specifieke functionaliteiten die u hierbij ondersteunen zijn onder andere:

  • Snel kunnen aanmaken van artikelkenmerken en deze dynamisch vastleggen;
  • Vastlegging van alle relevante gegevens met betrekking tot een nieuwe collectie;
  • Geïntegreerd documenten beheer voor bijvoorbeeld foto’s, tekeningen, artwork;
  • Artikel optimalisatie bij het gebruik van zogenoemde sets;
  • Sample beheer;
  • Voorverkoop registratie en het doorrekenen naar een prognoseplan en hoofdplan, waarbij rekening moet worden gehouden met de aanwezige offertes.

Wilt u meer informatie?

Voor meer informatie kunt u contact met mij opnemen.

Bel vrijblijvend: 020 640 34 13